cоцмережі
Facebook

LinkedIn
LinkedIn
швидкий зв'язок
Viber Telegram Skype Messenger
мультимедіа

загальнi правила при створенні аудiоспота

Рекомендацій і правил зi створенні аудіоспота - безліч, і викласти всi неможливо. Оглянемо лише деякі з наявних напрацювань у цій області.


Принципи радiореклами
Існує теорія рекламного поля, в якій радіо представлене як система, призначена формувати у слухача певні потреби. На основі цієї теорії сформульовані такi принципи радiореклами:
• рівень доступностi повідомлення повинен бути на 10 пунктів нижчим вiд середнього IQ того соціального прошарку, для якого він призначений (звiдси тi часом навмисне примiтивiзованi рекламнi ролики, якi викликають обурення у iнтелектуалiв);
• повідомлення не повинне вимагати зусиль iз запам'ятовування або розуміння тексту;
• текст має бути складений так, щоб слухач міг менш ніж за 6-8 секунд зрозуміти суть рекламного повідомлення.

Музичне тло
Важливе значення для ефективності повідомлення має музичне тло. Як правило, його підбором займається звукорежисер на основі рекомендацій сценариста та побажань клієнта. 

Загальні фактори
Крім слів, музики і шумів, з яких складається рекламний аудіоспот, свій вплив на ефективність повідомлення виявляють більш загальні чинники, які потрібно враховувати уже не момент створення ролика:
• формат станції і відповідність йому стилю ролика і рекламованого товару; 
• час виходу в ефір;
• тривалість звучання;
• "обрамлення" аудіоспота іншою рекламою, музикою або повідомленням;
• структура аудіоспота;
• характеристики тексту;
• оригінальність ролика, емоційний вплив.

Відмінність мережевої та локальної реклами
Передбачається, що на локальному рівні радіореклама повинна бути доброзичливішою і трохи бiльш інтимною, ніж на національному. Сам факт того, що у рекламі згадується місцевий магазин або місцева фірма, дозволяє встановити зі слухачем більш тісний контакт. Навіть у короткій місцевій рекламі називають адреси, згадують години роботи магазинів і установ.

Тривалість звучання
Час - головний лімітувальний чинник у радіорекламі. У сценарії повинна бути потрібна кількість слів - не дуже багато і не дуже мало. На Заході прийнято 16 знаків вважати за одну секунду. Рядок з 80 знаків займає у ефірі при середній швидкості читання 5 секунд. Це стосується англійської; необхідно враховувати особливості кожної конкретної мови, позначення звуків на письмi. Як базу, можна все-таки використати американські стандарти: 

10 секунд для 25 слів
20 для 45
30 для 65
60 для 125

Використання шумових ефектів веде до скорочення тексту. Оскільки оплачують час, а не слова, необхідно шукати оптимальні варіанти поєднання всіх трьох елементів аудіоспота.
Згiдно з рекомендаціями психологів, тривалість споту не повинна перевищувати 40, а, як виняток, 60 секунд, інакше людина не дослухає його до кінця. Стандартна тривалість радіоролика - 30 сек.

Структура аудіоспота
Щодо структури рекламного оголошення не iснує суворих правил. Як правило, радіоспот містить введення - інтродукцію - або елемент, що привертає увагу; основну частину, присвячену перевагам продукту або послуги, а також енергійний фінал.
Інтродукція може мати форму шумового ефекту, ствердження, питання, обіцянки, якi примушують вислухати оголошення до кінця. Шумовий ефект може прозвучати ще раз для підтримання інтересу.
У основній частині акцент зосереджують на логічному розгортанні аргументації на користь товару, який рекламують. Спочатку називають перевагу, потім її розвивають; пояснюють спосіб досягнення ефективності і, нарешті, підкреслюються задоволення від володіння річчю (користування послугою).
У радіоспоті, на відміну від книг, п'єс і т.iн., кульмінація і розв'язка - це звернений до аудиторії заклик до дії, ударна фраза. У рекламному тексті композиція всічена, у ній відсутня розв'язка як така, внаслідок того, що програма логічного завершення закінчується за межами тексту, у практичній діяльності.
Заклики "Заходьте - пересвідчитеся самі", "приходьте сьогодні" і т.iн. не означають, що від слухача чекають негайної реакції. Заклик додає життєвої енергії фіналовi, це заключний акорд для впливу на почуття і мислення слухача.
Дослідження психолiнгвiстiв щодо питань ефективності вказують на необхідність виключення висловлювань у вигляді наказів. Тому остаточний заклик повинен запрошувати, обіцяти, але не наказувати (як це часто стається).