cоцмережі
Facebook

LinkedIn
LinkedIn
швидкий зв'язок
Viber Telegram Skype Messenger
мультимедіа

вимоги до тексту рекламного ролика

Слухач сприймає радіорекламу непідготовлено, він не докладає зусиль для її розуміння. Тому велике значення має синтаксична організація рекламного тексту, ритмiко-інтонаційна структура, лексика, емоційна забарвленість слів,врахування психології сприйняття. 

Синтаксична організація рекламного тексту
Активне просування рекламної ідеї забезпечує грамотний та уважний підхід до стилістики та синтаксичного зв'язку слів у реченні.  Для залучення уваги використовуються риторичнi запитання, вигуки. Завершують текст спонукальні висловлювання, бажано з відтінком довірливого прохання, поради, нагадування.
Слухач "витягує" з фраз аудiотексту рекламний підтекст, асоціативну рекламну інформацію, що формується з поєднання раціональної і емоційної інформації.

Ритмiко-інтонаційна структура
Не менш важлива характеристика тексту. Ритм та інтонація виконують задачi залучення і утримання уваги на найбільш важливих ділянках тексту. Ритмiко-інтонаційна структура характеризується такими особливостями, як змішування простого і складного ритмів, що виключає монотонність; аритмічним чергуванням наголошених i ненаголошених складів, уривчастістю ритмічної побудови. Задача цих прийомів -  зосередити і активізувати увагу слухача, перетворити мимовiльне зацiкавлення на iнтерес.

Лексика
Одна з найважливіших характеристик рекламного тексту на радiо. Для реклами важливі два величезних пласти лексики: позитивно-оцінний і нейтральний. Слова з обох груп сполучаються у стійкі поєднання - рекламне кліше, а також в обороти з модальним забарвленням: прохання, пропозиції.
Оцінні слова виражають поняття, пов'язані з рiзними позитивними інтересами людей - це матеріальний достаток, побутовий комфорт, а також тi поняття, що мають на певному етапі суспільної свідомості підвищену цінність. Серед них можна назвати такі: популярність, престижність, популярність, доброту, авторитет, надійність, практичність, гармонію.

Образність рекламного тексту
У залежності від стилю ролика автор тексту, поєднуючи синтаксичні, ритмiко-інтонаційнi, лексичні і психологічні прийоми, може диференцiйовано будувати рекламні звертання. Певною мірою рекламний спот - це витвір мистецтва, усний жанр літератури, і щодо нього можна застосовувати ті ж способи впливу і правила формування тексту, що і в літературі.
Радіореклама черпає образи з народної творчості, літератури, кіно, фактів суспільного життя. Образи з цих сфер широко у ній представлені. Прийоми їх використання різноманітні: від повного залучення контексту твору до застосування всього однієї фрази або імені героя, однак настільки ємних і так міцно вкорінених у свідомості слухачів, що це дає можливість лаконічно і чітко формулювати ставлення до товару.

Використання епітетів та фразеологізмів
Створенню образу товару також сприяє використання епітетів. Підбираються вони відповідно до основної задачі - позитивної оцінки продукту або послуги. Причому бажано підбирати конкретні епітети, якi характеризують рекламований об'єкт. Слова "красивий", "чудовий" годяться швидше як частки-вигуки. Епітети повинні примушувати побачити продукт, відчути його запах, вони заповнюють нестачу зорового ряду в означеному каналі комунікації, а так само відсутність прямого контакту з покупцями.
Розташовують епітети за певними стандартними схемами. Одна з них полягає у підборі епітетів за контрастом. Антоніми дозволяють підкреслювати позитивні якості товару: "Холодний напій у спекотний день". Сильний ефект дають епітети у вигляді тріад, якi дають трьохсторонню оцінку об'єкта: наприклад, уявлення про зовнішній вигляд, утилітарну цінність, соціальну значущість: "класичний, зручний, престижний костюм".
Також з літератури пришли у рекламу порівняння, метафори і фразеологізми. Фразеологізми і стійкі поєднання слів (у тому числі фрази з відомих фільмів, анекдотів, гумористичних програм) широко застосовують у радіорекламі, що пояснюється наступними їх властивостями:
• вони знайомі практично кожному, тому думка, виражена з їх допомогою, легко сприймається;
• загальновідомість фразеологізмів призводить до того, що їх легко трансформувати, обiгрувати;
• образність стійких словосполучень містить стiйке емоційне навантаження. 
Використання мовних зворотів, літературних прийомів значною мiрою обумовлює оригінальність і запам’ятовуванiсть рекламного повідомлення. 

Гумор у радіоролику
Окремої уваги заслуговує використання гумору. Різні джерела то радять застосовувати його якомога частіше, то рекомендують остерігатися цього. У обидвох сторін є вагомі аргументи: перші стверджують, що гумор — це універсальний засіб для того, щоб створити довір'я у слухача; iншi кажуть, що гумор - річ суб'єктивна, і те, що смішне для сценариста або рекламодавця, може здатися грубим і вульгарним радіослухачеві. Безсумнівно: використання гумору повинне бути виправданим. 

Основні вимоги до аудіоспота
Але всі прийоми і хитрощі, якi використовує рекламіст, повинні підпорядковуватися основним вимогам до аудіоспота. Серед них: простота і ясність викладу, достовірність, здатність викликати інтерес і встановити контакт, несхожість на iншi взiрцi аудiопродукцiї.
Часто радiоефiр забитий однотипними спотами, у яких галасливо і нав'язливо пропонують купити, піти, вкласти, подивитися і т.iн. Часто автор радіоспота взагалі не задумується над ефектом свого повідомлення. Існують дві крайності: автор сценарію, обтяжений власним досвідом, за напрацьованою схемою виробляє одноманітні ролики, міняючи тільки назву товару і музичний фон. Інша крайність: одержимий власними творчими ідеями співробітник рекламного відділу геть забуває про елементарні закони сприйняття і випускає в ефір "оригінальний", але складний для сприйняття і зовсім не інформативний ролик.
Процес створення рекламного аудіоспота, безумовно, творчий. Але творчість у цьому випадку не повинна бути самоціллю рекламіста. Це зумовлено поставленою перед ним задачею - створити ефективне рекламне звернення, яке збільшить попит на товар або послугу, або створить необхідний імідж.